Μεσαιωνικό πανηγύρι, oh Mon Dieu!

2014-028-Cecco-e-i-clerici-vagantes-ovvero-i-carmina-burana-300x283Διοργανώθηκε λέει στη Λεμεσό το 2ο Μεσαιωνικό πανηγύρι, το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν παρακολούθησα παρά μέσω τηλεοπτικών ρεπορτάζ (τρόπον τινά) και διαδικτυακών αναφορών και αναρτήσεων. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά με ξεπερνάει είναι η ονομασία «μεσαιωνικό», το πανηγύρι νομίζω ταιριάζει…

Σε μία χώρα όπου η μεσαιωνική κληρονομιά βοά, έχει φτάσει μέχρι τις μέρες μας μέσω Μαχαιρά και Βουστρώνιου, στέκει, περίλυπη και παραμελημένη, πίσω από οδοφράγματα και όχι μόνο, είναι κρυμμένη σε χωριά και ακάμωτα, κάποιοι «ειδικοί και αρμόδιοι» επιλέγουν να διοργανώσουν κάτι που μοιάζει με μεσαιωνικό γκολιάρντικο χάι-χούι, να διοργανώσουν τελετές και λιτανείες στο περίπου, που ακροβατούν μεταξύ κιτς και άσχετου και να ξεχυθούν στους δρόμους μιας πόλης με υπόβαθρο ιστορικό, με αποτέλεσμα ένα ό,τι να ’ναι πανηγύρι, διότι μεσαιωνικό δεν ήταν και δεν χρειαζόταν να το δω από κοντά για να το συμπεράνω!

Αν υπάρχει μία στρεβλή εικόνα για τον μεσαίωνα στον πολύ κόσμο, όχι φυσικά πως επιβεβαιώνεται μέσω αυτής της γιορτής, αλλά, αν μη τι άλλο, εντυπώνεται αρνητικά στον μέσο άνθρωπο και στέλνει λανθασμένες εικόνες για το τι ήταν ο μεσαίωνας και πώς έμοιαζαν οι άνθρωποι και τα ανθρώπινά του αντικείμενα.

Kastro_Lemesou_by_alimuse

Το κάστρο της Λεμεσού

Διοργανώνονται συχνά θεματικές εκδηλώσεις, που όμως κατά την ταπεινή μου άποψη δεν πρέπει να μοιάζουν με το άκρως επιτυχημένο λεμεσιανό καρναβάλι. (Να μην θυμηθώ το γκρέμισμα τον τειχών, κατά την άφιξη του αργυρού ολυμπιονίκη Παύλου Κοντίδη).

Βλέποντας, λοιπόν, τις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο και απόσπασμα από τηλεοπτικό σταθμό προσπαθώ να καταλάβω πώς ακριβώς όρισαν οι διοργανωτές τον μεσαίωνα· δόρατα και ασπίδες που μάλλον παραπέμπουν αλλού, πλοιάρια, ιστία, λάβαρα, οικόσημα που μόνο μεσαίωνα δεν θυμίζουν, κοστούμια και παρελκόμενα που δεν φωνάζουν μεσαίωνα, αλλά κραυγάζουν οτιδήποτε άλλο. Με λίγα λόγια «της τρελής το πανηγύρι».

Μάλλον ο φαλκονιέρης και οι τυμπανοκρούστες και το σουρεάλ κυνήγι ελαφιού ορίζουν τον μεσαίωνα διά μέσου μιας οπτικής όπου η καντιανή υπερβατολογική επεξεργασία απουσιάζει εντελώς.

limassol-castle

Η είσοδος του κάστρου της Λεμεσού.

Άραγε οι διοργανωτές δεν είδαν πώς γίνονται αντίστοιχες γιορτές σε άλλες χώρες, και να μη μιμηθούν, ας πάρουν όμως μια ιδέα. Ας καθίσουν οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Δήμου Λεμεσού να προγραμματίσουν κάτι αξιοπρεπές, δεν χρειάζεται χρήμα πολύ, όταν η πόλη είναι έτοιμη να συνεισφέρει, κάτι που το έχει αποδείξει με το Καρναβάλι της, το οποίο είναι επιτυχημένο, διότι, κατά τη γνώμη μου, το έχει αγκαλιάσει ο μέσος Λεμεσιανός, και το έχει μπολιάσει και σε μεγάλη μερίδα των υπολοίπων Κυπρίων.

Αν ο σκοπός είναι απλώς να γίνονται πράγματα, ας γίνονται, ουδεμία αντίρρηση, αλλά εντάξει, ας τα λέμε event, μια αλλιώτικη γιορτή, pre-Carnival feast κτλ. Αλήθεια το Volksfeste, του κεντρικού λαβάρου από πού είναι; Ich bien verwirrt! Και για να μην παρεξηγηθώ… «παρακαλῶ <σας>, μηδὲν μὲ κατηγορήσετε ἀπ᾿ ἐκεῖνον ἁποῦ νὰ σᾶς συντύχω· […]».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s